تبلیغات
مقاله و پروژه - مقاله راهسازی در نروژ
سه شنبه 8 فروردین 1396  11:23 ق.ظ

مقاله راهسازی در نروژ شامل  22  صفحه به صورت فایل ورد و قابل ویرایش می باشد که یکی از مقاله های جامع و کامل در مورد   راهسازی در نروژ  می باشد و دارای منابع معتبر می باشد

مقدمه

شبكه راههای نروژ دارای 550 كیلومتر تونل میباشد كه 25 عدداز این تونلها در زمره یكصد تونل طویل جهان است . از سال 1979 درحدود ده  تونل زیر دریایی درنروژ ساخته شده است كه بیشترین تعداد را در بین كشورهای جهان را داراست .

موفقت كشور نروژ كه درشمال اروپا واقع شده است به گونه ای است كه حد فاصل بین دو نقطه شمالی و جنوبی آن به 2000 كیلومتر می رسد و حد فاصل اسلو پایتخت آن تابالاترین نقطه شمالی كشور برابر فاصله این شهر تا رم پایخت ایتالیا می باشد .سرزمین پوشیده از برف این كشور به وسیله رشته كوههای نامنظم از هم جداشده است درحالیكه سواحل آن دارای چین خوردگی های عمیقی می باشد و به وسیله جزایر بی شماری محاصره شده اند .

جمعیتی حدود 5/4 میلیوننفر در بین شهرهای كوچك ، كوهستانها و دهكده ها و جزایر این كشور پراكنده شده اند . موقعیت شمالی این كشور تقریبا از 57 درجه شمالی تا 71 درجه شمالی می باشد كه این امر باعث شده درجه تغییرات آب و هوایی در این كشور بسیار زیاد باشد . وضعیت خاص این كشور باعث شده كه كارشناسان راه سازی نروژی دارای تجارب خاصی در زمینه جاده سازی ، تونل سازی چه در روی خشكی و چه در داخل آب و زیر سطح دریا و نیز پل سازی شوند .

این كارشناسان همچنین دارای قابلیت هایی درزمینه طراحی ، ساخت و نگهداری جاده ها تحت شرایط بد آب و هوایی بسیار سخت می باشند . از آنجاییكه هزینه ساخت راههای ارتباطی در این كشور بسیار گران تمام شده و هزینه ها باید از طرف جمعیت قلیل این كشور پرداخته شود سعی شده است كه راههایی جهت بازگشت این سرمایه ها پیدا شده و هزینه های اجرایی بدون كاهش كیفیت پایین بیاید. همچنین تجارب این كشور درعملیات اكتشافی نفت و گاز در دریای شكال و ساخت انواع سازه های دریایی بعد جدیدی در فعالیت های نروژ پدید آورده است .

استفاده از تكنیكهای غیر معمول و تجهیزات مدرن در نروژ باعث شده است كه ساخت راهها در شرایط سخت جوی نیز انجام پذیرد .در بعضی نواحی این كشور تفاوت درجه حرارت هوا بین زمستان و تابستان به 60 درجه سانتیگراد می رسد كه این اختلاف درجه شدید به ویژه در سواحل غربی آن باعث طولانی شدن زمستان ودرنتیجه پوشیده شدن قسمت های وسیعی از نروژ از برف و یخ می شود كه آب شدن برف ویخ دربهار باعث بروز مشكل در راههای ارتباطی این كشور می شود .

استحكام آسفالت سرد :

كشور نروژ در سالهای اخیر در توسعه روش های كاری و انطباق تجهیزات برای روش های جدید با استفاده از مواد سرد و مستحكم برای جاده سازی بوسیله قیر پیشگام بوده است .آسفالت سرد تشكیل یافته از لایه پوشی رویه  و لایه زیرین شنی كه بوسیله ماشین های بزرگ به قطر 15 سانتی متر سطح زمین را می پوشاند .سپس یك لایه قیر قبل از قراردادن مواد تثبیت كننده به آن اضافه می شود .

از هردوروش استخراج و بتون های اسفنجی جهت آسفالت سرد استفاده شده است . تجارب نشان داده است كه این روش بسیار مناسب بوده و بعث كاهش هزینه ها د رمقایسه با روش های سنتی م یشود . تا اواسط سال 1991 در حدود 500 كیلومتر از جاده های نروژ آسفالت سرد شده اند . پیشرفت هایی در این زمینه باهمكاری اداره راههای عمومی نروژ به وسیله شركت های راه سازی انجام گرفته است .

 

روكش كم هزینه با سطح شنی طبقه بندی شده

اخیرا یك روكش كم هزینه كه از سرح شنی طبقه بندی شده است برای جاده ها موردتوجه قرار گرفته است كه مناسب جاده های با ترافیك سبك می باشد . یك لایه قیر و مخلوط ماسه بطور جداگانه روی سطح جاده های موجود بكار برده می شوند .

آسفالت سرد برای مناطق گرمسیر

مهندسین نروژی روش های آسفالت سرد را گسترش داده و آن رابه نواحی گرمسیری آفریقا جاییكه نیاز بیشتری به استحكام مواد می باشد برده اند . تجربه نشان داده است كه اضافه نمودن یك مقدار سیمان به مخلوط باعث تقویت آن در این زمینه می شود .

بتون های اسفنجی برای استفاده زمینهای سست

استفاده از پولی استرین قالبی (ESP ) در نروژ بسیار متداول شده است . این ماده سبك كه از نظر هزینه بسیار با صرفه است در جهت استحكام زمین هایی كه سست می باشد بكار می رود .

ازمزایای عمده بكارگیری از بتون های اسفنجی (ESP ) این است كه وزن آن در حدود یكصدم مصالح معمولی می باشد كه این امر باعث می شود هزینه های حمل و نقل كاهش یافته ومواد به آسانی انتقال در محل استقرار خود قرار گیرند .

استفاده از این روش در جاده سازی نروژ تقریبا سابقه 20 ساله داشته و در حدود 250 هزار متر مكعب ازاین بتون ها در 150 پروژه مختلف را ه سازی استفاده شده است .

بتون های اسفنجی (ESP ) در اندازه های مختلف می باشند . اما اندازههای معمولی آن با فرض 200/1 تا 1 متر و با طول 3 تا 5 متر هستند . اخیرا استفاده از اینقالبها در فونداسوین پل ها درنروژ شروع شده است و نیم پایه های پل مستقیما روی بلوك های اسفنجی به ارتفاع 5 متر قرار گرفته اند . تغییر شكل این بلوك ها بسیار كم بوده و عملكرد ساختمانی آن ها بسبار خوب می باشند .

تكنولوژی تونل سازی در نروژ

شرایط خاص جغرافیایی نروژ ورشته كوههای متعدد آن كه این سرزمین را به نواحی مختلف تقسیم نموده باعث شده است جهت اتصال این نواحی به یكدیگر سالانه 30 كیلومتر تونل ساخته شود .شبكه راههای نروژ دارای 550 كیلومتر تونل می باشد كه 25 عدد ازاین تونلها درلیست 100 تونل طویل جهان قرار دارند . یكی از این تونل ها بنام « گودوانكن» واقع در بزرگراه اروپایی 68 با طول 4/11 كیلومتر در پنجمین تونل طویل جهان محسوب می شود .

از سال 1979 در حدود ده تونل زیردریایی در نروژ ساخته شده است كه بیشترین تعداد را در بین كشورهای جهان داراست . با این حال سه تونل دیگر دردست ساخت می باشد . این تونل ها جایگزین كشتی های مسافربری داخلی شده كه مناطق مختلف را بهم متصل می سازند .


جهت دانلود متن کامل مقاله راهسازی در نروژ کلیک نمایید


نظرات()   
   
Can you have an operation to make you taller?
دوشنبه 27 شهریور 1396 06:44 ق.ظ
fantastic post, very informative. I wonder why the other experts of this
sector don't understand this. You should continue your writing.
I am confident, you have a great readers' base already!
feet complaints
شنبه 18 شهریور 1396 04:04 ق.ظ
magnificent publish, very informative. I wonder why the
other experts of this sector do not understand this.
You must proceed your writing. I am confident, you have a huge readers'
base already!
leann1dunlap5.jigsy.com
پنجشنبه 29 تیر 1396 08:06 ق.ظ
I take pleasure in, result in I discovered just what I used to
be having a look for. You have ended my 4 day long hunt!
God Bless you man. Have a great day. Bye
harrisonlrinefxqev.jimdo.com
پنجشنبه 29 تیر 1396 02:33 ق.ظ
Very nice post. I just stumbled upon your blog and wanted to say that
I have truly enjoyed surfing around your blog posts.
In any case I will be subscribing to your rss
feed and I hope you write again soon!
http://peterduprel.sosblogs.com
چهارشنبه 28 تیر 1396 05:52 ب.ظ
Its such as you read my mind! You seem to understand so much about
this, such as you wrote the ebook in it or something.
I believe that you can do with a few % to drive the message house
a little bit, but instead of that, that is wonderful blog.
A fantastic read. I will definitely be back.
http://jerriecardino.jimdo.com/
یکشنبه 25 تیر 1396 12:24 ق.ظ
Quality posts is the main to be a focus for the users to visit the
web site, that's what this site is providing.
Can you lose weight by doing yoga?
شنبه 24 تیر 1396 03:48 ب.ظ
I enjoy what you guys are usually up too. This sort of clever work and reporting!
Keep up the fantastic works guys I've included you guys to my own blogroll.
tyler0irwin04.exteen.com
جمعه 23 تیر 1396 11:08 ق.ظ
You've made some good points there. I checked on the net
for additional information about the issue and found most individuals will go along with your views
on this website.
manicure
شنبه 2 اردیبهشت 1396 05:54 ب.ظ
Why people still make use of to read news papers when in this technological globe
all is presented on net?
BHW
شنبه 19 فروردین 1396 03:10 ب.ظ
Howdy would you mind letting me know which web host you're utilizing?
I've loaded your blog in 3 different web browsers and I must say this blog loads a lot
faster then most. Can you suggest a good web hosting provider at a honest price?
Many thanks, I appreciate it!
manicure
چهارشنبه 16 فروردین 1396 12:55 ب.ظ
Very good blog! Do you have any hints for aspiring writers?
I'm hoping to start my own blog soon but I'm a little lost on everything.
Would you advise starting with a free platform like Wordpress or go for
a paid option? There are so many options out there that I'm totally overwhelmed ..
Any ideas? Many thanks!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
آخرین پست ها

تحقیق نظریات روانشناختی و جامعه شناختی انزوای اجتماعی..........دوشنبه 20 شهریور 1396

تحقیق نظریات پیرامون کارکردگرایی ساختاری..........دوشنبه 20 شهریور 1396

تحقیق مفهوم حکومت و سیاست در نهج البلاغه..........دوشنبه 20 شهریور 1396

تحقیق پیشینه تاریخی نقش زنان و رویکردهای نظری نقش و نظریه های نقش جنسیتی ..........دوشنبه 20 شهریور 1396

تحقیق عدالت و نوآوری سازمانی..........دوشنبه 20 شهریور 1396

تحقیق اپیدمیولوژی انتروکوکوس فکالیس و اهمیت بالینی و درمان..........دوشنبه 6 شهریور 1396

تحقیق بیماری آلزایمر و انواع بیماری و ژنهای دخیل در بیماری آلزایمر..........دوشنبه 6 شهریور 1396

تحقیق گیاه شناسی گیاه بلوط و اهمیت تنوع ژنتیکی و روشهای مختلف ارزیابی آن..........دوشنبه 6 شهریور 1396

تحقیق مشخصات گیاه شناسی توتون ..........دوشنبه 6 شهریور 1396

تحقیق گیاه شناسی لوبیا قرمز و بیماری ها و آفات آن..........دوشنبه 6 شهریور 1396

تحقیق گیاه شناسی آویشن و کاربرد کودهای بیولوژیک..........دوشنبه 23 مرداد 1396

تحقیق گیاه شناسی بابونه و اثر تنش خشکی بر عملکرد گیاه..........دوشنبه 23 مرداد 1396

تحقیق اثر تاریخ کاشت بر عملکرد دانه ارقام سویا..........دوشنبه 23 مرداد 1396

تحقیق مفاهیم و تاریخچه عدالت سازمانی و فرهنگ سازمانی..........دوشنبه 23 مرداد 1396

تحقیق برند و ویژگیهای برند و تصویر ذهنی از برند..........دوشنبه 23 مرداد 1396

همه پستها